Khamis, 10 April 2008

terSEDAR dan diDiSEDARkan



aku baru bangkit dari sebuah khayalan yang panjang. aku baru disedarkan oleh kawan aku, amerzaman pastinya; untuk menilai kembali sebuah kisah aku. aku ingin menulis. ingin sekali menjadi penulis. namun karya apa yang bisa aku banggakan? penulis yang bagaimana aku ini? hipokrasi? demokrasi? tulus? jujur? sinis? imperialis? realis? entahlah... aku sendiri masih tidak pasti.


apa aku mampu?


aku harus mencabar diri aku untuk menjadi seperti MEREKA yang sudah berdiri karyanya.


aku takkan sekali-kali mengheret RATNA ke lembah penghinaan yang paling dalam.. akutidak goyah, tapi masih belum ketemu dengan 'sesuatu' yang menjadi jiwarasa seperti amer kot... hahahahahahaha..................



hurm...


aku tetap pingin jadi penulis hebat...


bingung, ya!


aku tahu masa depanku, aku sendiri yang cipta, jadi aku perlu mula dari saat ini...


anda semua, bagaimana?


6 ulasan:

Miss LaraLady berkata...

Penulis Hebat?
Adakah anda betul2 pasti masa depanmu itu?

Aku pula belum pasti, tapi yang pasti aku pingin bangat jadi salah seorang penyumbang pada dunia seni ini.

Unknown berkata...

satu je...

"usaha tangga kerjayaan"

Tanpa Nama berkata...

"ikut hati ikut jiwa sebab kau inspirasi"

Saya muhammad iqbal berkata...

mmm..
sumbangan ku bukanlah pada tulisan..

tetapi sumbangan ku yang dapat aku banggakan ialah apabila keringat yang menucur deras ketika berhempas pulas menyiapkan cerita Dunia Anita yang ditayangkan setiap Rabu 9.30 malam di TV3..

ini bukan satu promosi..
tetapi realiti...

Ande Sikutawangsa berkata...

dunia memang tetap dunia.
manusia memang teta manusia.
bukan ingin menjadi bangga tapi sedangkan ia sedang membanggakan diri sendiri.

apa lagi, kita sama-sama pertaruhkan jiwarasa/angkara/rakan taufan/gerila karya/kerjalamma dalam industri produksi untuk karya kita!

amer zaman berkata...

aku mulakan dengan kata hati
aku kemudian luahkan ke dalam tulisan.
bila aku tahu sedikit,aku mula menganyam tulisan aku.
anyaman itu aku sudahkan dengan penerokaan.

jadi..mulakan dengan satu ayat.