Rabu, 16 April 2008

Kerana Aku Perempuan...

2-3 hari ni, aku x dapat tido mlm. langsung x tido.. lepas azan subuh, baru aku boleh lelapkan mata. lepas tu, dah sah2 lah terlajak tdo sampai tgh hari, kan... celaru betul life aku sejak kebelakangan ni. bukan aku sorg jer rasanya, kengkwn pun mcm 2 jgk... agaknyalah... untuk menghilangkan rasa bosan, aku pun online r... d samping menggeledah blog2 kengkwn aku, aku sajer jek chatting... cari kwn utk berbual. mula-mula seronok gak r.. tp bila dah tgh2 mlm, dah jd laen dah. mula x seronok. time ni, semua lelaki2 kesepian yg kurg akal fikiran mula beroperasi. cari mangsa nk mengawan. Chatting pun, jd ker? heran aku. suruh buka web cam la, tanya pakai baju apa lah, ntah pape ntah.




Mula2, aku terkejut gak r. tp aku try lyn. nak tgk sejauh mana. tp, aku x boleh r. jijik. huhuhu... so, aku pun keluarkan artikel2 yg aku pernah baca dan simpan utk bg kat jantan2 tu. hehehehe... bukan nak berdakwah.. sbb aku pun x sempurna dan belum cukup ilmu. bab agama, aku no comment.. tp bab adab santun dan sopan sebagai manusia, sebagai lelaki yang bakal jd pemimpin utk keluarga masing2 nti, aku tekankan. aku pulak yg jd kecewa dgn remaja dan lelaki2 melayu sekarg ni. semuanya mcm dah lupa dengan adab dan etika. semuanya mcm dah terlalu taksub untuk menyanjung identiti bangsa yg bukan milik kita. moraliti.. semua tu dah x der. amat mengecewakan... aku tertanya2, masihkah ada lagi lelaki yang boleh membanggakan dan memartabatkan budaya bangsa kita? masihkah ada lagi lelaki MELAYU yang masih lg MELAYU yang boleh dikatakan sebagai MELAYU untuk menjadi kebanggaan org2 MELAYU?

Aku meluahkan rasa hati aku ni bukan kerana aku benci kpd jantan2 kesepian yg nk mengawan tu. aku berkata begini kerana aku terlalu kecewa...kecewa dgn lelaki yg sudah tidak ada nilai2 moral dalam diri mereka... tidak kira apa pun bangsa, adab sopan dan santun, nilai2 moral, sivik, semua tu sgt penting bg aku. ini semua hanya kerana satu sebab sahaja. kerana aku perempuan...........


20 ulasan:

amscreamo berkata...

haha...
salah guna teknologi.
takpa.baca entri aku yg bertajuk 'mak,hentai tu apa?'.

amscreamo berkata...

kamu telah ditag. selamat menjawab.click link ni yer...[http://amscreamo.blogspot.com/2008/04/menjunjung-titah-dan-hajatini-zeugme.html]

maPieCeoFarT berkata...

pernah terkena....

jijik...
geli dgn mereka2 itu...

AzizulHafiz berkata...

malu dgn bangsa sendiri..

CoffeeHoliC berkata...

mengeluh aku berpanjangan


ada shiapa shiapa yang mau menegekkan kebebarean?


itu satu hakikat.
terimalah

Ahli Jiwa berkata...

keep it dear

amscreamo berkata...

haha...
suruh diorang bogel dulu dpn webcam, then capture video diorang, then ugut diorang.hahaha...cepat kaya wooo...




tapi kejamnya...




hahaha...peduli apa..

ratnakesuma berkata...

am,
kna tag?
aduish.....



mapieceofart,
senasib...



zul,
mulakan paradigma baru. anda pelopornya. mahu?



coffeeholic,
tak semua benda boleh kita hanya terima begitu sahaja. ianya adalah kebiadaban yang tak seharusnya terjadi.




ahli jiwa,
i'm not a chicky girl, so i can't keep it, dear....
gua x punk rock r...
hahahahaha....




am,
boleh gak kan...
sebarkan kat internet...
hurm...
bernas jgk...
tp kan...
x sanggup aku nk tgk..
huhuhuhu........

John Melawi. berkata...

ha? gmba bogel? chat?
wha....

satu - biarkan mereka.
dua - nasihat mereka.
tiga - maki mereka.
empat - buat tak layan mereka.
lima - tutup laptop simpan dalam loker.

extra:

enam - manusia. mana ada yang sempurna. mereka hati sudah kena langgar dengan itu satan la.

CoffeeHoliC berkata...

John Melawi- susah skrgni
(mengeluh panjang dan menggelengkan kepala)

CoffeeHoliC berkata...

kebiadaban yang mengerutkan
merosakkan dan menghancurkan

CoffeeHoliC berkata...

ratna- jaga-jaga dengan am, dia pernah buat tu.
haha

john melawi - tambah satu lagi jadikan 7 kesemuanya:)

John Melawi. berkata...

hurm (cuba untuk mengeluh untuk jaja)

mungkin.
tapi saya ada terdengar dari kawan yang membaca madah cinta dari penyajak2, berbunyi begini :

"lelaki banyak nafsunya, kurang kasihnya"


dan saya tambah berbunyi begini:

"lelaki banyak nafsunya, kurang kasihnya. namun pabila kasihnya lelaki sudah meninggi, kasih akan sama rata banyaknya dengan nafsu."



kira oqeh la tu kan.

amscreamo berkata...

coffeholic:aah penah buat.hahaha..gila apa ntah minah aussie tu aritu.layankan ajer.hahaha

CoffeeHoliC berkata...

amscreamo- eii.. takot2

Wirawan Terulung berkata...

salamzzz...

nak save sape? ratna ke atau kesuma...:p

ratnakesuma berkata...

wirawan terulung,

terpulang kpd anda.

tp mungkin ratna kedengaran lebih mesra... =D

gaffertape berkata...

bila tiba masanya,pemangsa-pemangsa akan mencari mangsa untuk mengawan ldan mengekalkan warisnya, jika mangsanya tak sudi akan pupuslah warisnya,hahaha bikin malu kaum laki jelah orang camne nasib baik aku tak camtu

ratnakesuma berkata...

p/s: lukisan tu telah dilukis oleh abang aku (hanya dia dlm keluarga aku yang memahami jiwa aku barangali). tanpa ada bahan2 yg lengkap(warna yg pelbagai, berus yg bermacam saiz, kertas lukisan yg banyak), dia berjaya menghasilkan lukisan itu. tanpa lakaran asas menggunakan pensil.

sayang, dia ada bakat... terlalu berbakat sebenarnya. tp tersalah lapangan. hidupnya kini bagai tiada jiwa.

Bro! jgn terlalu jaga perasaan org laen, bro.

Miss LaraLady berkata...

Apa yang panas sangat kat entry nie.. huhu..

Kerana aku juga perempuan aku sokong Ratna!