Selasa, 15 April 2008

Hidup Bukan Untuk Bergembira Semata-mata

kadang2, dalam hidup ni, kita sering saja merasa gembira. hinggakan terlupa bagaimana perasaan tika bersedih. kita sering saja terlupa, terlupa, dan terlupa. kadang2, kita ingat...tp kita sengaja buat2 lupa.


terperangkap, terkongkong, terdorong...


kita bagaikan tidak tahu apa yang harus kita lakukan, apa yang boleh kita lakukan bila kita bersedih... kita hanya tahu kita mahu bergembira. kita hanya tahu bagaimana untuk bergembira. kita hanya tahu bergembira, bergembira, dan bergembira.


kita lupa, gembira dan sedih adalah nikmat Tuhan kepada kita. dan seharusnya kita sedih jika selama ni kita hanya menikmati kegembiraan dan kesenangan kerana kesedihan dan kesusahan itulah nikmat Tuhan yang paling berharga buat kita...


>>Ratna_Kesuma<<

4 ulasan:

Ande Sikutawangsa berkata...

aku suka bergembira.
apa jenis kegembiraan aku suka.

juga dengan kesedihan. sebab tanpa kesedihan sebenarnya segala macam idea tiada dalam kepala. aku lah..
haha.

Unknown berkata...

gembira dgn gumbira same ke?

ratnakesuma berkata...

yang penting..... mari kita enjoy!


hahahahhaha.....

mapieceofart berkata...

aku gembira...
bila2 yang aku suka...
biar orang tak nampak...
aku berduka sebenarnya...