Jumaat, 5 September 2008

k.A.w.A.N


anda tahu apa itu kawan?



aku kurang mengerti.



boleh anda terangkan?



tp rasanya kawan tu sama mcm teman, sahabat, dan rakan.



kalo x silap aku, ada pelbagai jenis kawan.



kawan baik. kawan rapat. kawan karib. kawan serumah. kawan sekelas. kawan sefakulti. kawan sepermainan. kawan seuniversiti. kawan sekolah. kawan seasrama. kawan sealiran. bermacam2 jenis kawan lg lah.



tp aku x phm ttg satu jenis kawan ni.



susah nak terangkan.



kawan ni suka bg kita nasihat.



walhal diri sendiri pun x berapa nk betul lg.



nk kata mengingatkn, dia pun 2x5 jer.



bila bercakap, dia ajer yg betul.



kita, semuanya salah.



bila kita nk ikut naluri kita, dia ckp kita x tahu apa2.



padahal bukan kita yg x tahu, tp dia saja nk tunjuk ada otak.



kadang2 kalo kita bcakap soal hati, soal cinta, soal kehidupan.



kita tak pernahnya betul.



dia aje yang betul.



manjang betul aje.



banyak pengalaman katanya.



tp sebenarnya hampeh!



dia takut kita lebih drpd dia sbnrnya.



dia terancam.



sbb tu dia asal boleh x nak kita nampak lebih bersinar drpd dia.



kelemahan kita, sewenang2 je dia hebohkan.



kelemahan dia, seboleh2nya dia nak nafikan. nak sorok.



entah lah....



aku memang betul2 x phm.



tp aku x kisah pun kawan jenis apa org mcm ni.



sbb aku tahu.



walau apa pun, aku sentiasa tahu yg dia takut jika dia x dihiraukan oleh keadaan sekeliling.



walau apa pun, dia cemburu jika hanya kita yg dapat perhatian keadaan alam sekeliling.



pokoknya, dia cemburukan kita!



hahahahahahahahahaha..........

3 ulasan:

coffeeHolic berkata...

aku harap,
kawan yang ada, kekal.
sebelum aku mengetuk masuk pintu politik hiburan tak lama lagi.



astaghfirullahalazim.

ratnakesuma berkata...

kawan sejati sentiasa di sisi

maPieCeoFarT berkata...

aku suka pic nyanyai iniii...!!
aaarrr....!!
geget die... tomeyy....!!