Jumaat, 19 Jun 2009

JAWAB TAG JAJA KADIR


THREE NAMES I GO BY
1) Idora
2) Ratna
3) Darwina

THREE JOBS I HAVE HAD IN MY LIFE

1) Petani Moden (Tanam Sayur + Jaga Kambing)
2) Kerani (Zakaria Sujud & Associates; peguambela & peguamcara)
3) Wartawan Sastera, Berita Harian (praktikal aje)


THREE PLACES I HAVE LIVED
1) Maran, Pahang Darul Makmur
2) Nilai, Negeri Sembilan Darul Khusus
3) Vista Angkasa, Kerinchi


THREE TV SHOWS THAT I WATCH
1) My Wife and Kids
2) Desperate Housewives
3) How I Met Your Mother


THREE PLACES I WANT TO GO
1) Rumah Nenek Minton
2) Tanah Arab (Makkah)
3) Syurga


THREE OF MY FAVOURITE FOODS
1) Sate
2) Nasi Ayam
3) Desert (asalkan sejuk, suka lah)


THINGS I AM LOOKING FORWARD TO
1) Kerja
2) Cinta
3) Diri



THREE PETS THAT YOU HAVE OWNED
1) Kik & Bobo (kucing)
2) Langsat & Johny (anjing)
3) Jedi & Bedah (Kambing)


THREE FRIENDS WHO WILL REPLY
1) Muz2)
Irsyad
3) Wanie



THREE FAVOURITE BANDS/ SINGERS
1) Ramli Sarip (dolu-dolu)
2) M. Nasir (lagu-lagu dia memang best)
3) Zaman-zaman rock kapak punya artis dan lagu



THREE FAVOURITE SPORTS TO WATCH
1) Gimrama (gimnastik dalam air kot)
2) Badminton
3) Kick Boxing



THREE FAVOURITE DRINKS
1) Hot Chocolate
2) Air Buah
3) Teh O Ais Limau




***********************************************************************************


1. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri??
Entah.. dah lupa.. selama ni duit abah kasi, x pernah ada duit sendiri. Masih belum bekerja.



2. Apakah bende paling penting dlm hidup kamu?
Kepercayaan dan kasih sayang.. selain tu, sudah tentu lah handphone saya.



3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu??
Mungkinkah saya berkahwin? Saya belum pasti.



4. Berapa lama hubungan kamu berkekalan?
Tidak pernah lama.


5. Adakah anda sedang dilamun cinta??
Saya masih keliru dengan perkataan tersebut.


6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam??
Le Meridian, Kuala Lumpur


7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Siddharta


8. Kamu lebih senang dengan ayah atau mak??
Abah

10. Namakan seseorang yang ingin kamu jumpa dalam hidup kamu buat pertama kalinya??
Jika ada sakti, saya ingin sekali bertemu dengan Laksamana Sunan (Pengaruh triologi Bagaikan Puteri)


11. Sebutkan 8 nama sahabat yang paling rapat dengan kamu.
Kak Ayu
Muz
Kish
Irsyad
Yati
Wanie
Lin
Anis Suraya


12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri??
sudah tentu.


13. Tempat yang paling seronok yang kamu mahu pergi?
Disneyland.


14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu..
Kita tidak mengerti antara satu sama lain, namun kita saling mengenali. Jadi...

Jaja adalah Jaja
Kental
bersemangat
banyak fikir
keliru


15. 8 perkara yang amat saya gilai
Shopping Complex
Ramlee Awang Murshid
Ombak dan Pantai
Baca Novel
Jalan-jalan
DSLR
Makan-makan
Unit Sastera, Berita Harian



16. Pelukan atau ciuman??
Pelukan


17. 8 perkataan yang sering diucapkan
patutlah…
ye ke?
oh!
baru aku tahu
lah.. kenapa?
kurang ajar kan..
aku tak kira
pedulik apa!



18. 8 buah buku yang paling baru di baca??
Ceritalah 3, Malaysia : A Dream Deferred oleh Karim Raslan
Siddharta oleh Institut Terjemahan Negara
Sense of Proportion oleh Adam Kadir
Sultan Muhammad Al-Fateh : Penakluk Konstantinopel oleh Abdul Latip Talib
Melakar Cinta Firdausi oleh Nurul Aini K. Zahari & Aimi Nabihah Mohamad
Warkah Cinta Berbau Syurga oleh A. Ubaidillah Alias
Lasykar Pelangi oleh Andrea Hirata
Dunia Sophie oleh Institut Terjemahan Negara


(banyak lagi bilangan buku yang paling baru dibaca)



19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali??
Bunga Angkasa – Terra Rossa
Bernafas Dalam Lumpur – Wings
Nur Nilam Sari – M. Nasir
Kamelia – Sweet Charity
Tiada Lagi – Mayang Sari / Search
Ruang Rindu - Letto
Hadapi Dengan Senyuman – Dewa
Something Stupid – Robbie Wiliams & Nicole Kidman


20. Mari men'TAG' 8 orang lain...

Tiada siapa yang mahu saya tag.

4 ulasan:

Coffeeholic berkata...

Keliru tu, Alhamdulillah, kamu perasan. betul, saya selalu keliru. sebb tabiat ni, sy buat banyak kesilapan.

waw, banyak nya buku.
thanks sebab menjawab, dgn ini saya lebih mengenali kamu:)

ratnakesuma berkata...

>>coffeeholic<<

mcm yg sy ckp, kita saling mengenali, tp tidak pernah memahami.. mungkin sebab jiwa dan rasa? hhahahaha.... sebab itulah sy nmpak diri kamu yg sebegitu... sisi kiri jaja kadir... (^_^)



mmg banyak buku kna baca.. salah satu kelebihan buat praktikal kat unit sastera.. mmg lah sy suka baca buku, tp kn jaja.. bila minat dah jadi tanggungjawab, terbeban jugak rasanya... hehehhe... sy tidak kental seperti kamu.

amer zaman berkata...

hahaha...

siddartha bleh tahan gak ar...

xxxxxx1xxxxxx berkata...

mana2 ada muz...
TAHNIAH!